loading image

• Min. miljøklasse

• Max. miljøklasse

• Udstykningsforbud

Udstykning er tilladt inden for rammeområdet

• Områdets anvendelse

Erhvervsområde til servicefaciliteter i form af restauranter, tankstationer med tilhørende kiosk, vaskehaller, ladestandere og lignende.

• Bebyggelsens omfang og udformning

Servicebyggeri - overvejende som mindre bygningvolumener. Bygningshøjden kan fraviges med kommunalbestyrelsens særlige tilladelse, hvor hensynet til virksomhedens drift nødvendiggør dette. Bebyggelsen på den enkelte grund skal udgøre en helhed med hensyn til udformning, materialevalg, farver m.v. Inden for motorvejens byggeliniebelagte arealer må der ikke reklameres og der må ikke etableres udstilling eller oplag.

• Opholds- og friarealer

Der skal sikres udendørs opholdsarealer. Friarealer skal gennem en samlet planlægning udformes i naturlig sammenhæng og harmoni med det omgivende landskab.

• Trafikbetjening og parkering

Området skal trafikbetjenes fra Moltrup Landevej via Bramhalevej/ny stamvej. Fra Bramhalevej skal der etableres ny stamvej til betjening af området. Inden for motorvejsbyggelinjebelagte arealer må der ikke udlægges p-pladser.

• Særlige bestemmelser

Et område på ca. 1 ha rummer en vejinteressezone for Ny Midtjysk Motorvej som skal reserveres til samkørselsplads. Med Kommuneplanrammen overflyttes denne arealreservation til Kommuneplanramme 10.40.TA.04, som omfatter et tilstødende areal umiddelbart vest for Bramhalevej. Det er en forudsætning at rampekrydsene ombygges. Der skal etableres en minimum 25 m bred beplantningszone langs skel mod motorvejen. Der skal etableres en minimum 10 m bred beplantningszone mod Moltrup Landevej. Der skal stilles de nødvendige vilkår til sikring af grundvandsbeskyttelsen. Der er som led i planlægningen foretaget en padde- og flagermusundersøgelse i området. Undersøgelsen indeholder en række generelle anbefalinger, som kan sikre eller forbedre områdets økologiske funktionalitet for de bilag IV-arter (dværg-, pipistrel-, trold-, langøret, brun- og vandflagermus samt stor vandsalamander og løvfrø), som er registreret indenfor eller nær planområdet. Lokalplaner skal sikre at undersøgelsens anbefalede tiltag sikrer eller forbedrer områdets økologiske funktionalitet.

Erhvervsområde Moltrup Landevej / Bramhalevej